BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, June 25, 2009

APAKAHHHH????????



Text message : 25/6/09 3.30pm

" Buk, mesin basuh baju rosak tak nak buang air kluar buk"


Reply


" Oh ye??? Buang je mesin tu, saya kan banyak uang, esok beli baru, 10 biji ok, jgn bimbang"



Aku majikan kejam????

Tapi dalam masa 2 tahun, ini kali ketiga.

Apa ko basuh gajah ke dalam mesin tu ha????????


14 comments:

Lyana Mauseth said...

apa kes 2 tahun dah 3 bijik mesin basuh..ni bkn takat basuh gajah, dinasour sekali gamaknya...tah2 ank hg dia bsuh dalam mesin gak...cuba check...

Hazrey said...

Hey Desert Rose.

Saya mewakili syarikat pengiklanan dan bersedia menawarkan kadar kompetitif bagi pesanan sepanduk, kain rentang dan juga bandana.

Kami juga turut menawarkan petugas separuh masa untuk diupah bagi berkumpul sambil menjerit jerit di hadapan kedutaan Indonesia. Kadar sejam ialah RM25, tidak termasuk cukai kerajaan 5 peratus.

Jika berminat sila hubungi saya. Kumpulan petugas turut disertai pelajar sebagai mengimbangi tunjuk perasaan di depan kedutaan kita di Indonesia.

Naz said...

Laaa...macamana 2 tahun 3 mesin, Eja. Agaknya dia suruh hantar dobi kot...hehe!

QM said...

Lyana...
I dont think so

Rose...
I rasa dia sendiri masuk dalam tu ingatkan tu jakuzi

wanshana said...

Haaaa?! Biar betul?! 3 in 2 years? Adoiiii...

Baik check - kot-kot pinggan-mangkuk pun dia masuk sekali. Sekali harung jadi dish-washer coz' malas tahap gaban ;)

Suruh dia basuh tangan ajer for the next one month before you repair or get a new one. Biar dia rasa...

kak ja said...

Kja sgt bersetuju dgn saranan Wanshana.. biaq dia basuh dgn tangan je..

Citer, mgkn jd ngata.. Kami pun penah ajaq muka 'seseorg' dgn washing machine ni.. Bila kita beli, dia x kuaq duit, dia rasa mudah dpt sgt, tatau nak jaga elok2.. Ada dlm sethn 2 ketoi dia pakai.. Last2 kami ajaq muka, dia habaq kata mesin dah tak jln, kami buat tatau sj.. Last2 dah tak sggup cuci tangan, dia terpaksa beli sdiri.. N guess what? Yg dia beli sdiri ni, rasanya dah 6 thn dah dok jln elok lagi!!

Mimi said...

mesin basuh rumah aku takleh 'heavy duty' mmg kaput..bibik kt rumah aku tu pun mengong tahap cipan gi letak sebakul penuh sendat dlm mesin..dahler bergegar cam gempa bumi mesen tu time dry-spin

kakpiah said...

ker baju ko manyak labuci??
itu yg asek rosak jer mesen tu..
ahahaks!

tp kalo betoi ko nk beli 10 bijik.. antar la kat aku barang sebijik dua.. :)

Kak Ezza@makcik Blogger said...

sejak akak kawin ni..dah dekat 27 tahun,akak baru 4 kali tukar mesin basuh...satu hari pusing mau 3 kali jalan...hujung minggu kasut sekolah pun akak campak dalam mesin tu..elok saja...tapi bila time dia nak kojol, kojol laaa..tapi akak pakai lama mesin basuh tu...puas berjasa laa..
akak ingat bibik kamu tu main masuk jer sekali harung semua benda tu...nak cepat..pas tu tuang soflan banyak2...wangi jer laaa....

mamasita said...

hahahaha
Desert Rose?? Basuh gajah?? hahaha
Lenguh lah my mouth sengih lama2..and sorang2 plak tu!
LM?? Engkau pun 2 kali lima!! Make me ketawa sorang2..
Aduh!! Sepupu 2 ekor ni! Apa nak jadi kat koranglah!! hahahaha

Anonymous said...

Tema karangan bulan ni sempena Hari Maid sedunia ialah MaidKu ha ha...

Yg media dok siar dan layan cerita sorang jer mek yg kena penaya dek majikan buat apa...

Citer le yg maid buat taik kat majikan baru la bes dan kena...so Hazrey & geng fikir no..

Arjuna

Uncle Lee said...

Hi Desert Rose, your humour never fails to make me smile.
Love your bahasa style.
Have fun and keep a song in your heart, Lee.

Desert Rose said...

* Lyana,

U know her, kuasa effective

* En Hazrey,
Aku upah PATI2 yg buat umah kat dpn umah kau ni lagi murah....tq

*Kak Naz,

Dia syok sangat kot membasuh, tak berenti cuci baju, i pun naik pelik

* QM,

I rasa pun la, kena pasang CCTV ni

Kak Shana,

Beats me too.... I nak peep tgk apa benda yg dia basuh tuh

*Kak Ja,

I memang teringin nak seksa dia mcm tu, tapi nanti darah dia naik sebab cape' bekerja, capik plak kaki i ni, kot2 satlagi dia lari pi Kedutaan kata I dera dia dowh...

*Mimi,

Aku dah menjalankan operasi setan ngan Cina Towkey kedai tu, suh Apek tu berlakon cakap ngan dia , mesin baru tu, boleh cuci setakat ni aje, (siap tanda ngan marker pen) kalau tak tak bersih dan jem lg . mUsti dia mushkilah kabirah sb tulis 7 kilo.....lantak situ

* Piah,

Baju show aku yg labuci bulaci sume dapat sponsor dari designer nok, mana ada cuci sendiri....

Hg nak mesin basuh jugak??? Bibik hg aku hg tamau skalik??? package maa, tapi kalau dia meraba laki hg aju tak jamin no, sb dia gersang , janda 10 tawun doh

* Kak Ezza,

I kena pesan hari2 , baju putih jgn campur ngan baju kaler2, towel cuci asing, jgn campur ngan baju, jgn boh baju byk sgt.... rasa mcm nak tape letak recorder tu kat mesin, HARI2 pesan pun, dia buat PEKAK gak....

*Datin,

We never know ha ha ha

*Arjuna,

Oh i mg langsa dera maid, and ramai sedara mara n frens I pun, we r making d petition suh special Act to be drafted.


*Lee,

Ahakkk...

Encik Azrin Yang Garang said...

hadoiiiiiiiiii, mampos lah saya tergulik gelak akak oii membaca entry ini. ehemmmm, saya dah nak balik ke kelo lumpo nih akak oi.. mananya gambar beg LV yang nak dibeli tu? tapi tak per, saya akan kembali ke london bulan sepuluh, dan kita boleh buat kira2 baru okeh.