BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, July 26, 2009

3 in 1, boleh??

Al Fatihah atas kematian Yasmin Ahmad. Hilanglah sebutir permata dalam industri filem di Malysia.
Hopefully akan lahir lebih ramai Yasmin Ahmad rather than Raja Azmi.
And what's with Indonesia? Again blaming Malaysian born Nordin Mat Top?
And they claimed that they knew his whereabout, reported to be in Cilacap.
Abisss, tak reti-reti ke buat operasi besar-besaran?
Same thing masa Azzahari dulu. Konon2nya dah dapat maklumat perisikan about his hiding place.But sampai numerous bombing, baru la dapat tangkap.
Fishy dont u think??? Di saat -saat mereka sekali lagi nak menganyang Malaysia, after Ambalat and Manohara and Siti Hajar.
I wonder WHY INDONESIA saja yang sentiasa menjadi sasaran puak JI???? If the movement itself is headed by Malaysian, kenapa susah-susah mesasarkan
Indonesia???
Bukankah katanya JI berkeinginan untuk menubuhkan Negara Islam di rantau Asia Tenggara??? Membunuh musuh2 Islam ???
Majoriti parti politik di Malaysia menolak penubuhan negara Islam dengan perlaksanaan hukum Hudud. Why not JI bom je Malaysia??? In fact we have more Mat Salleh tourist here. Why Bali???
Singapore for instance is having a democratik relation with Israel and America. They even permitted US Naval Base to be operated in the island. Why not Singapore then???
And when will Indonesians accept the fact that rakyat mereka sendiri yang sangat sinonim dengan keganasan??? Living in denial lah korang nih.
Tolonglah, they will resort to all sort of demo that will end up in brutality.
Tak suka calon presiden - DEMO
Tak puas hati dasar baru - DEMO
Artis kena dera -DEMO
PRA kena dera -DEMO
Demo mereka bukanlah demonstrasi penuh kedamaian. Tu tak pe jugak. Ni bakar2 bendera, bakar2 sepanduk, hentak2 polis, maki hamun.
Gila ganas macam Decepticon.
Asal nak merampok , menyamun, bunuh orang, sembelih orang. Bukan nak main merompak ala-ala manja. Dah merompak tu sudahlah, berambus . Ni nak jugak bunuh2 orang pulak lagi.
Tak ganas ke tu??
Tu kat negara orang tu, kalau kat Negara sendiri tak ke mustahil lagi jahat. Yang datang sini ada jugak yang ditapis-tapis kebajingannya. Yang tinggal kat sana???
Yesterday, one Indonesian maid was abused to death in UAE. That was not the first case. But why did the Indonesian Government yang begitu tegas dalam melindungi TKI mereka, tidak memberhentikan pulak para bibik2 yang gedik2 nak kerja kat sana. Why??? Coz the pay is good. In Hong Kong, the Indo maids kena siang babi, masak babi....kena paksa ke???? Tak, mereka sanggup buat demi duit. Tapi kalau di Malaysia, sah- sahlah "oh saya dipaksa masak babi"...hakk tuih.
The renowned Bali Bomber, dicanangkan as martyer, mati syahid katanya. Siap diedarkan gambar2 mereka yang mati tersenyum dalam Iman.
Bom orang yang tak bersalah boleh syahid ke ? Tu sarip dol. Islam jenis apa yang mengajar dakwah secara keganasan??? Rasullullah sendiri dah menggariskan panduan di kala berperang, SPARE THE LIFE OF THE INNOCENTS, WOMEN AND CHILDREN. Tu pun kalau perang. Ini elok2 mat salleh tu tengah yam seng, tetiba mati katak.
Jangan cakap macam orang tak sekolah la , jangan jadi manusia yang tak bertamadun.
Ha ni apa pulak citer ni??? Layan. (specially dedicated untuk Kak Yatt of Tireless Mom dan Azean Idawaty Md Zain)
Akhil akui Waheeda terkena sihir!
(dipetik dari paper apatah)
DARI jauh, Akhil Hayy sudah mempamerkan senyuman, seolah-olah sudah dapat mengagak temubual ini pasti lebih berkisarkan kisah peribadinya.

Namun, tidak seperti sebelum ini, penyanyi nasyid dan penceramah bebas ini dilihat sudah lebih 'terbuka' membicarakan tentang kehidupan barunya setelah bercerai talak satu dengan bekas isterinya, Maizawati Zainal, pada tanggal 15 Julai lalu.
"Inilah perjalanan kehidupan, yang telah tertulis. Buat masa ini saya rasa 'bebas'," ujar Akhil ketika ditemui pada rakaman program Mega Raya Astro, baru-baru ini.
Menurut Ustaz Rock ini, memegang status duda dan kembali hidup bersendirian tidak langsung membuatkannya rasa janggal. Malah, tutur Akhil, segala yang berlaku sebenarnya adalah atas kekuasaan Allah dan dia sendiri akui, itu adalah yang terbaik buat dirinya pada masa ini.
"Allah maha mengetahui apa yang terbaik untuk umatnya. Ini adalah perjalanan hidup yang saya simpan selama 13 tahun. Bagi saya, dalam apa-apa hal rumahtangga, cukuplah saya katakan anak-anak lebih mengenali siapa ibu dan ayahnya.
"Dan saya sudah cukup kenal isteri saya dan mengapa saya menceraikannya. Saya tegaskan lagi di sini, bukan disebabkan orang ketiga, tetapi memang hubungan kami ada masalah peribadi," ujarnya dalam nada perlahan.
Tetapi, kata Akhil, apa yang cukup menyedihkannya tatkala isu rumahtangganya hangat diperkatakan ialah tindakan bekas isterinya sendiri.
"Saya kesal dengan kenyataan yang dikeluarkan olehnya. Sepatutnya, kita kena bermuhasabah diri. Seorang isteri solehah tidak akan mengaibkan suaminya walau seteruk mana pun suaminya itu.
"Bukannya pergi ke stesen televisyen dan mengadu. Dan sepatutnya stesen TV juga perlu tanya kebenaran suami sebelum minta isteri keluarkan kenyataan.
"Apapun, alhamdulillah, kami telah berpisah dengan cara baik. Dia mendapat hak jagaan anak-anak, tetapi tiga orang anak saya tinggal dengan saya sekarang. Yang bongsu berada di bawah jagaan ibunya," kata bapa kepada empat orang anak ini.
Akhil enggan berbicara lanjut tentang mencari 'pengganti' dan menyerahkan hal jodoh pada Allah
Henti aibkan Waheeda!
Pergolakan rumahtangga Akhil dan Maizawati cukup hangat diperkatakan tidak lama dulu apabila bekas isterinya itu mengaku Akhil memang mempunyai hubungan dengan penyanyi popular Waheeda.
Penafian demi penafian telah dibuat oleh Akhil dan Waheeda sendiri, namun pelbagai spekulasi terus dibuat apatah lagi bila kedua-duanya dilihat cukup 'akrab'.
Menurut Akhil, dia sendiri cukup sedih melihat Waheeda menerima tohmahan yang cukup hebat, sedangkan apa yang berlaku di dalam rumahtangganya sebelum ini tiada langsung kena-mengena dengan penyanyi itu.
"Saya sedih bila lihat orang tuding jari dan labelkan dia perampas. Siapa mereka untuk bercakap seperti itu? Sampaikan impaknya turut tempias kepada ahli keluarganya juga.
"Saya sudah jelaskan pada ibu Wawa (Waheeda) dan mohon maaf kerana dia dibabitkan dalam hal ini. Tolong berhenti aibkan dia. Saya agak risau kerana dia juga tengah sakit akibat tekanan banyak benda dan saya tidak menolak ada unsur ghaib atau sihir yang dibuat terhadapnya.
"Saya rasa ini adalah perbuatan pihak-pihak tertentu, tapi saya tidak mahu menuduh sesiapa. Cuma saya ingin katakan, perbuatan ini amat dilaknat oleh Allah," kata Akhil.
Ditanya adakah selepas ini dia akan mencari pengganti dan mungkinkah wanita itu adalah Waheeda, sambil tersenyum Akhil menjawab:
"Jodoh pertemuan di tangan tuhan. Saya perlu teruskan hidup sebagai lelaki. Kita lihat sajalah apa yang akan berlaku. Sejujurnya, saya masih lagi berkawan dengan Wawa dan rapat dengan ahli keluarganya.
"Kami masih menghubungi antara satu sama lain. Saya nampak Wawa adalah seorang wanita yang sentiasa mencari dan ingin dekat dengan agama. Sebab itulah saya intim dengan dia dan ibubapanya."
Nah kau Senah, dah panggil panggilan manja sekarang, Wawa katanya.
Apa la sangat yang disibukkan pasal maruah dan nama baik orang tu? Nama baik ex wife and anak2 tu ada ko kisah? Malu ke tak dia ngan jiran2, dengan kawan kat sekolah, ada ko heran???
Ko nak cakap sape yang santaukan awek ko tu?
"Seorang isteri solehah tak akan memalukan suamniya"
Tu dia. Abiss suami soleh lah sangat awak tu ? Bolehlah memalukan isteri macam tu.
Soleh nye seorang suami yang bergelar USTAZ tapi berpoya-poya tepi pantai ngan pompuan malam2 ye??? Gambar tu dah tersebar satu malaya, ko penah terbayang ke perasaan isteri dan anak2 time tu?
Yelah berlatih skrip, yelah pompuan tu bertudung, yelah bukan sekadar berdua-duaan (yang ketiga tu Setan ke, awak yg setan?) Tapi pompuan yang menemankan korang tu, seksi maut sampai terjojol buah betik tu, apa motifnya??? Lainlah awak berlatih skrip bersama awek dengan ditemani oleh makcik-makcik ahli-ahli persatuan Marhaban Kg Sg Udang ke, tak pe jugak.
Pandai pulak malu bini pergi canangkan cerita awak tak balik rumah berbulan kat TV. Eh itu pun baik dia citer kat TV, kalau pompuan lain, dah lama disantau muntah hijau dah. Dah awak tu celebriti kekdahnya, gunakanlah saluran media penyiaran, kalau awak tu takat guard sekolah, boleh lah guna sokabar SINAR je (I've nothin against sokabar SINAR).
Semoga berbahagialah dengan jalan hidup yang dipilih tu. What goes around comes around, kan En Hazrey.

21 comments:

ummisara said...

"encore"

wahhhh cik rose...berapi & berasap! But i likeeeee heheheh.

pasal indo aku dah letih nak pikir! Pasal akhil hayy...sekali aku hayyyyyaaaaa! luruh rebonding tuh...kalau aku ikutkan hati...cafe akhil hayyy tuh mau aku cantasss jer...org camgitu tak layak lah nak nasihatkan orang...errrr apa tuh pompuan tuh...si WAWA yer? uweeeeekkkkk nak muntah aku tau.

gedik sungguh dah tak ada jantan lain ker? yang ustaz tuh pulak kata memang ada masalah peribadi dengan bini...dah ada masalah selesaikan lah weiiii...yang berapa lama hang tak balik umah jenguk anak bini tuh pahal???? dah bini panjang akal pi TV3 baru lah nak salahkan bini????? apa punya jantannnnn nih...gerammmmm nih aku nih.

satu lagi...si MEME panggil mak norman MAK...eeeeeiiiiii tolongggg [ehhh! terlebih sudah...terkekeluar tajuk pulak... tapi kes nih pun lebih kurang jer dengn akhil hyyyyyy tuh]

Kak Ezza@makcik Blogger said...

Huh ! nasib baik ko sebut Persatuan Marhaban Kg Sg udang, bukan kmmp akak akak..hihihi
Ala jantan macam tu lah...dapat yang baru yang belum tentu wangi taik dia masa dah kawin nanti..kata yang lama macam macam ...ingat lah si sikit ustaz rebonding.....kalau awak tu tak macam Ali, usah di harap kan isteri macam Fatimah....cuba bukak baju depan cermin tu...ada tak panau ke kurap ke ..ubat kan dulu diri sendiri sebelum nak ubat kan orang lain dulu....
hiss, entry ko ni buat makruh posa aku ni..hahahahah

Makji Esah said...

ahahahahahhahahahahahahahahhahah...ku ketawa dengan tak berenti nya....

Lee said...

Hi Desert Rose, regret to read, see on TV the bombing in Indonesia....and the present politics going on.
There's so much hate, distrust in the World today....and all because of men and politics.

Wonder what happened to the '60s 'make love not war', Lee.

wanshana said...

Waaaaa... Ini sequel to posting sebelum ni, ya? Selalu sequel tak berapa gempaq macam the first one, but this one aaaaaaarrrrr, banyak gempaq! Suka I!!! :)

Memang dasar dah kena batang keladi, kan, ustadz rebonding tu? Chehhh!!!

tireless mom said...

Wah.... hangat hangat, berapi macam Gunung Karakatoa.

Actually the masses Indonesians and the masses Malaysians muhibbah je. Tak tahu kat mana yang cacat cela. Tap tup... media yang lebey lebey. I have many Indonesians friends and we agree to disagree. Cuma kadang kadang tak ada benda pun nak disagree. Gelak lebih je.

Berkenaan dengan ustaz rebonding ni, the other day dia datang ceramah kat rumah saya. Malangnya saya berada di luar kawasan. Mengikut report yang saya terima dari rakan rakan yang mendengar ceramah beliau, bayaran dua ribu hinggit yang diberi tidak setimpal mana yang didakwahi. Cakap ala ala caca merba. Baik lah ustaz residence tu beri ceramah lagi... menginsafkan. Tapi dibayar ciput tak sepert bayar ustaz yang seorang celebriti. Sekian lah report saya!

Tijah said...

laaaa ishhh! sukanya aku dgn n3 nihh! hehehehe...

*halal ker bahan2 buat rebonding tu ustad? kehkehhh!

Naz in Norway said...

Eja,
On the Indon issue, I'm with Yatt. The mass and their thinking is different than what is potrayed by the media.

About Ustaz rebonding tu, you're right....what goes around, comes around. Kita tunggu dan lihat lah kan. Tak baik aniaya orang...lagi lagi lah si isteri dan anak anak.
btw, wawa?....wawa apa...wawabulan? :D

Hazrey said...

DR: Buat pertama kalinya, aku baca dengan penuh tekun dan penuh ketakwaan posting terbaru kau ni.

Aku mengulangi membaca beberapa perenggan, semata mata untuk memastikan aku tidak tertipu dengan tipu daya syaitan yang direjam.

First Indonesian. They are bunch of losers. Mereka adalah losers. Excuse me, but fuck Indonesia. Ganyang Indonesia. Mereka tidak pernah berkata apa apa apabila rakyat mereka yang memasuki Malaysia merompak dan membunuh rakyat kita.

Adakah pemimpin mahupun Presiden Indonesia buta tuli? Pekak? Buta huruf? Tidakkah perwakilan perwakilan itu semua buta tidak nampak akan kebutuhan pengawalan sempadan Indonesia agar tiada tongkang tongkang sama ada ber-kretek mahupun membawa ibu ibu dan bapak bapak tanpa kartu penduduk yang halal memasuki Malaysia?

Akhil just gave me an idea.

The next time someone asked for an advice kalau terkantul dengan bini, katakan sahaja - aku terkena sihir. Alangkan Waheeda sendiri terkena sihir.

Hahah, tapi closing kau tu berani mati beb. Hahahah kalau pak guard pakai sok kabor Sinar. Hahahah.. hahahahah.. hahahhahah

Kesian depa kat Sinar. Tapi betullah tu. Sekarang bini curang, laki tak balik boleh masuk suratkhabar beb. Metro ambik kisah tu semua. Hahahah.. Jahat kau ni

Cik Puan Kamil said...

Yes !! Aku suka posting mu ini...

Pasal Indon toksah citer lah... Diaorg mmg dengki dgn kita, okay ? Sebab tu tak mao piket depan Arab Embassy sebab depa tak dengki dgn org Arab... Depa dengki dgn kita yg sama rumpun, cakap pun lebih korang sama tapi lebih successful !

First of all, macamana semua org tau Ustaz tu buat re-bonding ? Pastu cakap pasal bini malukan dia.. ygh dia tak balik tu kenapa ? Kalau bini tak announce kat tv takkan selesai punya hal dia org ni... perempuan tu pandai sebenarnya sebab tahu cara untuk dapat respond dari Ustaz konon2 tu. Kalau tak sampai sekarang un-contactable. Pi rah !

Mimi said...

sungguh sensasi cerita2 mu hari ni..

series, hangin je blame malaysian...mcm depa tu baguih sgt..

dok kt arab sana lagi dasat depa layan bibik tp semua buat bodo saja..dpt uang trilion rupiah..lumayan bangett..

aku dr dulu lg mmg meluat kt si AH tu...berlagak alim...tp..

Desert Rose said...

*EDEL,

Cakap tarak serupa bikin la itu org, chehhh. Dulu aku cam minat tau ngan dia, cam ensem gak kan, masa dia pakai serban dulu la, pre rebonding

Wei, ni jwp aku pada sms hg pukul 11.55 mlm tadi (seb baik aku tak sakit jantung berdarah tau) "Bukan aku tamau pi gedik la, mana tau kot ada hal lain ka apa, or tiba2 penyakit MALAS tu mai, sejak 2-3 menjak ni slalu aku kena serangan nih, mungkin aku kena sihir kot ha ha ha"

*KAK EZZA,

La ni sume wangi la kak, taik pun dia ingat harum, bila cinta sudah melekat, taik gigi rasa coklat la


*MAK JI ESAH

Ko mg suka kan citer camni, ko kan gossip kolumnis tersohor di Eropah, aku ni baru tgh buat internship , nak melebarkan sayap di asia tenggara je hi hi hi


*Lee

-sigh-Remind me of MJ

Heal d world
Make it a better place
For u n for me n d entire human race
There are people dying if u care enough for a living....

Hatred is everywhere, sadly.

*Kak Shana

Hi, miss u. Dasar miang kan. Cultural shock. Takpe gak ngan Waheeda kot dia tibai Pasha Sandah, uiiiiiii (mgkn dlm hati dia nak jugak kot si Pasha tu, nanti boleh statement " Pasha tu baik, tapi dia kena sihir sb tu jadi gedik rhope itu))


*KAK YATT

Betullah tu media Indonesia lah yg paling tak beretika skali, suka menimbulkan ketegangan demokratik Malaysia-Indonesia.

I agreed with u saying about ur frens there. Itu group yg cendiakawan, yg intellek, they can come out with logics.

But there are many of them, students n marhaenis namely memang ada notion yg tidak sihat about Malaysia, there are groups yg dgn lantang mengutuk Malaysia in FB and blogsphere.Tengok la betapa emo depa ni. I dont think ada lagi citizen negara lain yg buat kempen bencikan negara lain thru FB! (EXCEPT iSRAEL) And that for me is sickening n immoral. Berlambak blog yg saja diciptakan hanya utk menganyang kita. Just like Konfrontasi Ganyang Malaysia dulu, ada puak2 yg determined gila nak perang ngan kita.

Puak2 tu masih berbaki lagi, to them we are "Malingsial". And kita pun tak boleh deny the power of blogsphere, salah satu buktinya, PRU12 dulu, BN jatuh antara sebabnya adalah disebabkan blogs!.

Even their intelligence pun tidak menolak kemungkinan yang the bombing tu angkara Malaysia sebab dengki dgn peluang pelaburan yg melonjak di sana, apakahhh??? Intelligence yg tarak intellectual langsung. Boleh tak jgn buat theory yang immature mcm tu.

Dah brapa kali pemberontakan happened there, kat Pontianak, Islam-Kristian, siap bakar rumah, sembelih orang, di Acheh, Timor Leste.They are just satu bangsa yg ganas. Emo.

Kita tau sejarah membuktikan bansa indonesia adalah bangsa yang kuat, gah dgn patriotism, something yg bangsa kita tak ada. Dapat kemerdekaan melalui darah dan air mata.

Tapi semangat juang dan hatred dalam diri kebanyakan mereka tidak disalurkan pada arena yg betul, cepat melatah, tidak rasional.

But i still believe ramai Indonesians yg baik, I happened to have good friends from Indonesia too. Tapi ideology dan paradigm mereka rata-rata kurang sama dan sealiran dgn kita. Mungkin pengaruh komunism Sukarno dan kemudian diteruskan dgn kuku besi Suharto, plus hundred of years ditekan oleh Belanda, wallahualam. Hope for the better, peace on earth

Beside, kalau kacau2 mcm ni, habislah destinasi shopping kita kan Kak Yatt. I'm going to Jogja this August, jom.

Desert Rose said...

*Jah,

Oh peminatku, eh salah aku la peminat ko, tapi malu dong ah aku nak komen kat blog ko, sebab aku mesti org yg ke 58 la 60 la, 79 la. Giler ramai fanclub.

Jah, dulu dia tak pi salun buat rambut luruih ghope itu, ex waif dia la tlg seterika rambutnya tu hari-hari. Karang giliran Wawa la plak tu.Hambekkk.


*Kak Naz,

Wawa huwekkkk. Geli meloya dengaq. Buleh dak jgn guna nama manja kat sokabar...kata professional.


*Hazry,

Ha ah senenarnya aku nak cakap Metro gak, lupa, sebab aku allergic baca Metro. Metro kalau juai kat Indon mesti sold out.


*MIRA,

Aku sokong. Depa pun tak brani sebenaqnya demo kat pak arab, kena penampaq cuma.

Maizawati tu memang sangat bijak. Kalau dia tak buat mcm tu, sampai bila la org ingat laki dia tu malaikat. and sampai bila pun tak settle. Nampak sgt pemalu no laki dia?? Bini ngan gefren dik perang kat sokabaq dia dok diam saja, tup2 diceraikan org tu.... huk ala.Kalau laki yg bukan artis, sapa nak tgk kan?? Bukan kah dia pi enter donia hiburan tu nak glamer? Bini bagi glamer malu pulak dah. Jgn dok goreng la buat album sebab nak berdakwah, chitt porah. Awat ustaz Asri Rabbani tu buat album elok ya, tadak org nak gosip dia pun. Pokok pangkal niat dan perangai kita la. Mg niat dia nak kembali glamer mcm dulu, tu la yg dia dpt.

*Mimi,

Apa nak dikata, duit punya pasal.

ummisara said...

DR,

huihhhhh berasapppp komen-komen semua....i likeeeee.

eh kak kay ajak lepak next week.

Forest 2 Sea Adventures said...

huiiii panaih...panaih....patutlah aku rasa lit..lit...nih...berasap haha

MK said...

wawa? adehhh laa..

kelakar lah pak guard pakai sok khabar sinar!! isk..tapikan ayah mo pernah masuk sok kabar tu ok.

Tijah said...
This comment has been removed by the author.
Tijah said...

mak ekceli dah lama jer skodeng ko dr tingkap kak wos. tapi kali ni tak tahan. nijam jugak mak link.

wawa?

memey?

manjanya mereka ittew...

Salt N Turmeric said...

Susah nak percaya orang2 yg tunjuk macam alim ni. I think those yg really alim, tak menunjuk kat orang yg dia alim sbb they know it's between them and Allah.

Yg menunjuk alim tu memang ramai and paling kuat suaranya but like I said to my fren yg datang melawat I last week, diorang tu bila dihidang p*ki, dia lah yg terjah dulu.

ummisara said...

Salt & Turmeric...

I likeeeeee tis part 'but like I said to my fren yg datang melawat I last week, diorang tu bila dihidang p*ki, dia lah yg terjah dulu.'

hahahahhahah

Sha Abdullah said...

hiappppp debushhhh..aku mulakan dgn tendangan padu maut gaban cirit kepada akhil hayy..laahanat punya jantan..

aku bangga tgk abang aku yg fanatik akhil hayy buang dlm stor segala CD akhil hayy..bravo abangku..tgkla betapa teruknya ustaz selebriti rambut kejung rebonding ni..sampai kaum sejenis sendiri pun meluat..